LOOMEN – https://loomen.carnet.hr
LIBAR – https://libar.carnet.hr
DABAR – https://repozitorij.mev.hr
MEDUZA – https://meduza.carnet.hr
Kao punopravan član CARNet mreže Međimursko veleučilište u Čakovcu svojim studentima, nastavnicima i suradnicima omogućuje otvaranje korisničkih računa za elektroničku poštu, te elektroničkih identiteta u sustavu AAI@EduHr. Taj elektronički identitet će vam trebati tijekom studiranja za praćenje nastave, za preuzimanje nastavnih materijala, pristup wireless eduroam mreži i za puno drugih Carnet servisa. Brocuši odmah kod upisa popunjavaju pristupnicu te dobivaju podatke o svojem e-identitetu.
Po otvaranju elektroničkog identiteta (koji se aktivira 30 minuta nakon uručivanja dokumenta sa podacima o AAI) poželjno je da korisnik promijeni svoju lozinku putem ovog linka
AAI@EduHr je sustav elektroničkih identiteta koji omogućuje korisnicima jedinstvenu autentifikaciju i autorizaciju na više CARNet-ovih servisa, te uključenje u EduRoam, tj. korištenje istog računa prilikom boravka na drugim europskim sveučilištima. Više informacija o novoj imeničkoj shemi na CARNet stranicama https://www.aaiedu.hr . Neki od CARNet servisa koje možete koristiti putem svog AAI@EduHr identiteta:
Obavijest o privatnosti matične ustanove u sustavu AAI@EduHr
Obrada osobnih podataka koju provodi matična ustanova u sustavu AAI@EduHr
Zašto prikupljamo i obrađujemo vaše osobne podatke?
Međimursko veleučilište u Čakovcu je matična ustanova – davatelj elektroničkih identiteta u sustavu AAI@EduHr. Vaši osobni podaci pohranjeni u našem LDAP imeniku služe tome da Vam omoguće korištenje usluga dostupnih kroz sustave AAI@EduHr, eduGAIN i eduroam osiguravajući pri tom pouzdanu, sigurnu i unificiranu prijavu za korištenje tih usluga.
Koje osobne podatke prikupljamo i obrađujemo?
Podaci koji mogu biti pohranjeni u našem LDAP imeniku popisani su na adresi:
https://www.aaiedu.hr/o-sustavu/imenicke-sheme/shema
Sve podatke koji su o vama pohranjeni u LDAP imeniku možete vidjeti (nakon prijave svojom korisničkom oznakom i zaporkom) kroz sučelje za održavanje imenika na adresi:
Osim navedenih, prikupljamo i podatke o korištenju vašeg elektroničkog identiteta na način da bilježimo vrijeme i podatke o uređaju i sustavu preko kojeg je stigao zahtjev.
S kim dijelimo vaše osobne podatke?
Da bismo vam omogućili pristup uslugama, potrebnu razinu sigurnosti i kvalitete usluga unutar sustava, u trenutku pristupa nekoj usluzi u sustavu AAI@EduHr usluzi možemo proslijediti neke vaše osobne podatke. Točan popis podataka koje prosljeđujemo pojedinoj usluzi možete za svaku pojedinu uslugu pronaći na adresi:
https://www.aaiedu.hr/statistika-i-stanje-sustava/web-aplikacije
Koliko čuvamo vaše podatke?
Podatke o korištenju vašeg elektroničkog identiteta čuvamo 24 mjeseca (kako bismo mogli osigurati razinu sigurnosti i kvalitete usluge te zadovoljiti zakonske obaveze).
Po gubitku prava na e-identitet vaše osobne podatke brišemo iz LDAP imenika nakon najviše 90 dana.
Koja su vaša prava?
Vaša su prava, sukladno uvjetima iz Opće uredbe o zaštiti podataka, pravo na pristup osobnim podacima koje prikupljamo, pravo na brisanje (zaborav), pravo na ograničenje obrade, pravo na prenosivost podataka te pravo na ispravak osobnih podataka ukoliko su oni neispravni ili su izmijenjeni.
Dana 10. lipnja 2014. u produkcijski je rad pušten portal sustava e-Građani Vlade RH (https://www.gov.hr/#e-
Srce je, u ulozi Koordinatora sustava AAI@EduHr, a temeljem Sporazuma s Ministarstvom Uprave RH kao upraviteljem NIAS-a te FINA-om kao operativnim voditeljem sustava NIAS, omogućilo korištenje elektroničkih identiteta iz sustava AAI@EduHr za usluge ponuđene u okviru sustava e-Građani (aktualni popis usluga možete naći na adresi https://pretinac.gov.hr/
Studenti prilikom upisa na Veleučilište popunjavaju PRISTUPNICU za otvaranje e-identiteta i predaju ga djelatnici službe za studentske poslove koja im odmah uručuje podatke o njihovom e-identitetu. Jednom otvoren e-identitet vrijedi tijekom cijelog studiranja na Veleučilištu te ga nije potrebno otvorati bez obzira na eventualnu promjenu studija unutar Veleučilišta.
Potpisom na pristupnicu prihvaćate sve odredbe pravilnika o AAI@EduHr e-identitetu Veleučilišta a njegovim kršenjem TRAJNO se ukida e-identitet. Jedno od najčešćih kršenje pravila je slanje lozinke (lozinka=PIN kartice) mailom, korištenje tuđeg e-identiteta i davanje vlastitog nekom drugome itd.
AAI@EduHr elektronički identitet se odnosi na spajanje i korištenje CARNetovih servisa a e-mail adresa na mogućnost slanja i primanja obavijesti na službeni mail od Veleučilišta.
Studenti sa prebivalištem van županije Međimurske ili izvanredni studenti mogu za svoje korisničke račune, od službe za studentske poslove, zatražiti dostavu poštom.
Do sada se pojavilo nekoliko slučajeva da su bili provaljeni korisnički računi, zbog nepažljivog rukovanja sa korisničkim računom, što za posljedicu ima slanje ogromne količine neželjene pošte sa tih korisničkih računa.
Student ne smije *nikada* slati svoje podatke u mailu, pogotovo ne kao odgovor na mailove u kojima se za održavanje sustava ili odblokiranje računa traže njihovi podaci za pristup (korisničko ime, lozinka …). Nijedan održavatelj sustava nikada neće traziti od korisnika njegove podatke niti ijedan oblik održavanja sustava to zahtjeva.
Eventualne promjene imena i prezimena (vjenčanja/rastave) potrebno je OBAVEZNO javitu u službu za studentske poslove.
Korisnički račun vrijedi samo godinu dana od datuma upisa na Veleučilište tj. unutar tekuće akademske godine. Upisom nove akademske godine on se automatski produžuje. 30 dana nakon prestanka statusa studenta ili odlaska sa ustanove e-identitet se automatski briše.
Korisnički račun je VAŽNO čuvati i ne izgubiti jer se radi o povjerljivom dokumentu. U slučaju gubitka potrebno je dati pismeni zahtjev u elektronskom obliku (NE pisan rukom) sa osobnim podacima (ime, prezime, naziv studija i godina, JMBAG), napisati razlog izdavanja kopije e-identiteta te dostaviti ga u služ bu za studentske poslove ili poslati u PDF obliku na mail referada@mev.hr. Zahtjev treba biti osobno potpisan. Nije potrebno ponovo ispunjavati pristupnicu za otvaranje korisničkog računa. Podaci o korisničkom računu daju se isključivo OSOBNO (nikako u ime nekoga te putem e-maila ili telefonski) OBAVEZNO uz predočenje indeksa. Slanje podataka o korisničkom računu putem maila NIJE moguće.
Potvrde kao takve ne postoje (ono što traže u T-COM, VIPNET-u ili sličnim davateljima internet usluga) već je to papir sa podacima o e-identitetu koji dobivate kad zatražite otvaranje istog. Podatke o svojem e-identitetu niste dužni niti smijete davati bilo kome (u T-COM-u, VIPNET-u, TELE2 to često znaju tražiti). Vi samo morate im reći da želite tarifu mobilnog interneta za Carnet a onda ćete u postavkama svog sticka na računalu unositi podatke o svojem AAI@EduHr korisničkom računu.
Obavijest promjeni korisničkog sučelja
Korisnički račun za elektroničku poštu možete koristiti za slanje i primanje e-mail poruka putem interneta. CARNet omogućava svim studentima, djelatnicima i suradnicima Veleučilišta otvaranje korisničkog računa za elektroničku poštu.
Račun koji otvorite ovdje na Veleučilištu postaje Vaš službeni račun, te Vas u komunikaciji na internetu predstavlja kao pripadajućeg člana hrvatske akademske zajednice iza kojeg stoji ustanova Međimursko veleučilište u Čakovcu, čime Vaša komunikacija na internetu dobiva na težini. Otvaranjem ovog računa studenti dobivaju svoju e-mail adresu oblika ime.prezime@student.mev.hr te pripadajuću lozinku (password) dok zaposlenici i vanjski suradnici e-mail adresu ime.prezime@mev.hr i pripadajuću lozinku (password).
Ono što je važno napomenuti da vaša korisnička oznaka ostaje u obliku ime.prezime@mev.hr dok samo vaša mail adresa izgleda u drugom obliku (ime.prezime@student.mev.hr)
Sukladno odluci Veleučilišta studenti su obvezni, u komunikaciji sa zaposlenicima i predavačima koristiti e-mail iz domene student.mev.hr.
Parametri koji se koriste za prijavu na Carnet servise (Loomen, Merlin, Baze podataka i slično, eduroam)-npr. ime.prezime@mev.hr i lozinka
U slučaju da nemate otvoreni korisnički račun javite se u službu za studentske poslove a ako Vam je potrebna pomoć oko prijave javite se sistem administratoru.
Svim studentima njihove e-mail adrese imaju oblik ime.prezime@student.mev.hr dok zaposlenici i vanjski suradnici imaju e-mail adresu u obliku ime.prezime@mev.hr
– koristite G-suite! Najjednostavnije (s bilo kojeg računala) se putem nekog internet preglednika spojiti na adresu mail.student.mev.hr (za studente) ili mail.mev.hr (zaposlenici i vanjski suradnici), otvara vam se prozor gdje se traži vaše AAI@EduHr korisničke podatke i trebate upisati login i password vašeg elektroničkog AAI identiteta; u slučaju da vam se ne pojavi AAI prozor vjerojatno ste pogriješili negdje u koracima
– e-mail pretinci studenata se otvaraju početkom listopada kada počinje nastava u novoj akademskoj godini. Studenti koji se upisuju naknadno nakon početka akademske godine npr. prijelaznici sa drugih fakulteta ili slično molim da se jave administratoru da im se naknadno otvori e-mail pretinac.
– potrebno je obratiti pažnju ako ste u internet pregledniku već spojeni sa svojim nekim drugim GMAIL računom da se prijavite sa nekim drugim preglednikom ili da u postojećem (privatnom) GMAIL računu kliknete u desnom gornjem kutu na dodaj drugi račun i onda se prijavite sa vašim AAI podacima
– s pomoću nekog od Windows programa za e-mail: Outlook Express, Microsoft Outlook, Thunderbird ili sl. nije moguće provjeriti službenu poštu jer je korištenje e-mail klijenta iz sigurnosnih razloga zabranjenoKorisni Carnet-a tj. svi oni koji posjeduju e-identitet mogu kod većine ISP-ova (davatelja internet usluga-T-COM,VIP,TELE2,B.NET…) ostvarivati pravo na 50% povoljniju cijenu interneta.Niti jedan ISP (davatelj internet usluga) ne smije od vas tražiti podatke o vašem e-identitetu niti ste mu to obvezni dati na uvid. Vi te podatke sami unositi u postavkama USB stick uređaja za internet.Potvrde koje vas mogu tražiti u poslovnicama ISP-ova možete dobiti na studomatu i to je dovoljno da dobiti 50% povoljniju cijenu a ne nikako im davati podatke o vašem e-identitetu. Također podatke o vašem e-identitetu ne smijete davati svojim stanodavcima čije usluge interneta koristite.
Obzirom na značajnu iskorištenost CARNet modemskih ulaza i sve veću potrebu za mobilnošću korisnika prilikom pristupa CARNet mreži, kao alternativna metoda pristupa koja zadovoljava navedene zahtjeve nametnule su se, između ostalih, EDGE, GPRS i UMTS tehnologije. Navedene tehnologije omogućavaju korisnicima nov način spajanja na CARNet mrežu – mobilan pristup mrežnim resursima čak i na mjestima gdje inače ne postoji standardan priključak na Internet (telefonska parica, LAN mreža, itd.).
Koristeći GPRS, EDGE i UMTS tehnologije, CARNet je u suradnji s VIPnetom omogućio korisnicima alternativnu metodu pojedinačnog pristupa CARNet mreži, te na taj način u određenoj mjeri proširio i sam skup usluga koje omogućavaju pristup CARNet mreži.
Od 12. prosinca 2008. na raspolaganju vam stoji mogućnost dodatne usluge VIPmeCARNet.
Usluga Mobile CARNet temelji su na bežičnom pristupu korištenjem VMC kartice koja se može kupiti u VIP ovlaštenim centrima. Više informacija o zajedničkoj akciji možete naći na web adresama https://mobile.carnet.hr i https://vmc.vipnet.hr .
Kako postati korisnik Mobile CARNet usluge? Usluga Mobile CARNet pruža se isključivo korisnicima, pojedincima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge.
Pravo korištenja usluge dobivaju korisnici iz ustanove iz sustava visoke naobrazbe i to isključivo iz skupa djelatnika, studenata, vanjskih suradnika i gostiju koji sudjeluju u obavljanju poslova vezanih uz temeljne djelatnosti ustanove, a ne i u njenim eventualnim komercijalnim poslovima.
širokopojasni pristup CARNet mreži putem B.Net-ove (DCM) infrastrukture kabelske televizije XCARNet omogućava pojedinačni širokopojasni pristup CARNet mreži putem B.Net-ove infrastrukture kabelske televizije za sve korisnike koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr. Više informacija o usluzi – kako postati korisnik, upute za korištenje, cijena pretplate i dr. možete naći na https://www.carnet.hr/xcarnet. Preduvjet za korištenje XCARNet usluge je da imate otvoren CARNet AAI@EduHr korisnički račun. Nakon toga je potrebno javiti se u regionalni B.Net centar kako bi se aktivirala usluga XCARnet. XCARNet uslugu moguće je aktivirati:- osobno u regionalnim uredima tvrtke B.Net
– online putem obrasca na https://www.bnet.hr ili
– telefonski pozivom u B.Net korisničku službu 062 / 100 – 101 i faksom na 01 / 6596 –531.
Usluga OptiCARNet je širokopojasni pristup Internetu koji se temelji na tehnologiji pristupa CARNet mreži putem ADSL tehnologije.
Osnovnim paketom usluge OptiCARNet dobiva se pristup Internetu (ADSL2+) brzinom 3Mbps/384kbps, jedna telefonska (analogna) linija i jedan telefonski broj, neograničen internetski promet preko CARNet mreže i najam modema.
Usluga OptiCARNet pruža se isključivo korisnicima, pojedincima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge.
Pravo korištenja usluge imaju isključivo korisnici iz sustava školstva i visoke naobrazbe te učeničkih domova. Korisnici iz akademske zajednice trebaju pripadati skupu djelatnika, studenata, vanjskih suradnika i gostiju koji sudjeluju u obavljanju poslova vezanih uz temeljne djelatnosti ustanove, a ne i u njenim eventualnim komercijalnim poslovima.
Više informacija…
Usluga MetroCARNet je širokopojasni pristup Internetu koji se temelji na tehnologiji pristupa CARNet mreži putem ADSL tehnologije.
Osnovnim paketom usluge MetroCARNet dobiva se pristup Internetu (ADSL2+) brzinom 2Mbps/384kbps, jedna telefonska (analogna) liniju i jedan telefonski broj, neograničen internetski promet preko CARNet mreže i najam modema.
Usluga MetroCARNet pruža se isključivo korisnicima, pojedincima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge.
Pravo korištenja usluge imaju isključivo korisnici iz sustava školstva i visoke naobrazbe te učeničkih domova. Korisnici iz akademske zajednice moraju pripadati skupu djelatnika, studenata, vanjskih suradnika i gostiju koji sudjeluju u obavljanju poslova vezanih uz temeljne djelatnosti ustanove, a ne i u njenim eventualnim komercijalnim poslovima.
Više informacija…
Usluga DUO.CARNet je širokopojasni pristup Internetu koji se temelji na tehnologiji pristupa CARNet mreži putem ADSL tehnologije.
Osnovnim paketom usluge DUO.CARNet dobiva se pristup Internetu (ADSL2+) brzinom do 5Mbps/512kbps*, jedna telefonska (analogna) linija i jedan telefonski broj, neograničen internetski promet preko CARNet mreže i najam modema.
*Ako linija ne omogućava maksimalnu brzinu, Iskon će isporučiti najveću moguću koju linija može podržati. Isporuka brzine ovisi o mogućnostima linije.
Usluga DUO.CARNet pruža se isključivo korisnicima, pojedincima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge.
Pravo korištenja usluge imaju isključivo korisnici iz sustava školstva i visoke naobrazbe te učeničkih domova. Korisnici iz akademske zajednice moraju pripadati skupu djelatnika, studenata, vanjskih suradnika i gostiju koji sudjeluju u obavljanju poslova vezanih uz temeljne djelatnosti ustanove, a ne i u njenim eventualnim komercijalnim poslovima.
Više informacija…
Od 30. siječnja 2009. CARNetovim korisnicima dostupna je nova usluga pristupa Internetu. Tele2CARNet nudi mogućnost bežičnog spajanja na CARNet mrežu korištenjem HSPA, UMTS, EDGE i GPRS tehnologije mobilnog operatera Tele2, a dostupna je na cijelom području Republike Hrvatske.
Usluga je dostupna u tri podatkovna tarifna modela – Tele2CARNet 0MB uz cijenu od 0,39 kn po prenesenom megabajtu i bez mjesečne naknade, Tele2CARNet 1 GB uz mjesečnu naknadu od 65 kn i Tele2CARNet 3GB uz mjesečnu naknadu od 125 kn.
Tele2CARNet 0MB ne uključuje mjesečnu naknadu ni obavezno trajanje ugovornog odnosa. Tarifni modeli Tele2CARNet 1GB i Tele2CARNet 3GB mogu se aktivirati bez obaveznog trajanja ugovora ili uz obavezno trajanje od 12 ili 24 mjeseca. Obračunska jedinica je 1kb.
Za ostvarivanje veze koristi se autentikacijska i autorizacijska infrastruktura sustava znanosti, osnovnog i srednjeg školstva i visokog obrazovanja AAI@EduHr.
Više informacija…