AAI@EduHr e-identitet

 

Kako novo upisani studenti mogu doći do svog AAI identiteta?

Kao punopravan član CARNet mreže Međimursko veleučilište u Čakovcu svojim studentima, nastavnicima i suradnicima omogućuje otvaranje korisničkih računa za elektroničku poštu, te elektroničkih identiteta u sustavu AAI@EduHr. Taj elektronički identitet će vam trebati tijekom studiranja za praćenje nastave, za preuzimanje nastavnih materijala, pristup wireless eduroam mreži i za puno drugih Carnet servisa. Brocuši odmah kod upisa popunjavaju pristupnicu te dobivaju podatke o svojem e-identitetu.

Po otvaranju elektroničkog identiteta (koji se aktivira 30 minuta nakon uručivanja dokumenta sa podacima o AAI) poželjno je da korisnik promijeni svoju lozinku putem ovog linka

Korisničko web sučelje za vlasnike e-identiteta na mev.hr   (za izmjenu lozinke i pregled podataka e-identitetu)

AAI@EduHr identitet

AAI@EduHr je sustav elektroničkih identiteta koji omogućuje korisnicima jedinstvenu autentifikaciju i autorizaciju na više CARNet-ovih servisa, te uključenje u EduRoam, tj. korištenje istog računa prilikom boravka na drugim europskim sveučilištima. Više informacija o novoj imeničkoj shemi na CARNet stranicama http://www.aaiedu.hr . Neki od CARNet servisa koje možete koristiti putem svog AAI@EduHr identiteta:

– pristup putem StuDom mreže – isti elektronički identitet moguće je koristiti i za spajanje na Internet putem StuDom mreže, tj. iz studentskih domova.
– bežični pristup ili pristup kroz lokalnu mrežu (LAN) putem pristupnih točaka na ustanovama u Hrvatskoj uvrštenih u sustav eduroam.hr (wireless i wired AAI@EduHr pristupne točke u Hrvatskoj)
– Mobile CARNet usluga
– paneuropski roaming sustav (eduroam)
– i pristup drugim resursima i servisima čiji je popis dostupan na stranici: http://www.aaiedu.hr/sastavnice/index.html

Elektronički identitet 
AAIEDU

Prijava na E-građanin

Dana 10. lipnja 2014. u produkcijski je rad pušten portal sustava e-Građani Vlade RH (https://www.gov.hr/#e-gradjani). Autentikacija korisnika u tom sustavu oslanja se na Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav – NIAS (https://nias.gov.hr/).

Srce je, u ulozi Koordinatora sustava AAI@EduHr, a temeljem Sporazuma s Ministarstvom Uprave RH kao upraviteljem NIAS-a te FINA-om kao operativnim voditeljem sustava NIAS, omogućilo korištenje elektroničkih identiteta iz sustava AAI@EduHr za usluge ponuđene u okviru sustava e-Građani (aktualni popis usluga možete naći na adresi https://pretinac.gov.hr/KorisnickiPretinac/eGradani.html).

Kako i kada možete otvoriti e-mail i AAI@EduHr račun?

Studenti prilikom upisa na Veleučilište popunjavaju PRISTUPNICU za otvaranje e-identiteta i predaju ga djelatnici službe za studentske poslove koja im odmah uručuje podatke o njihovom e-identitetu. Jednom otvoren e-identitet vrijedi tijekom cijelog studiranja na Veleučilištu te ga nije potrebno otvorati bez obzira na eventualnu promjenu studija unutar Veleučilišta.

Potpisom na pristupnicu prihvaćate sve odredbe pravilnika o AAI@EduHr e-identitetu Veleučilišta a njegovim kršenjem TRAJNO se ukida e-identitet. Jedno od najčešćih kršenje pravila je slanje lozinke (lozinka=PIN kartice) mailom, korištenje tuđeg e-identiteta i davanje vlastitog nekom drugome itd.

AAI@EduHr elektronički identitet se odnosi na spajanje i korištenje CARNetovih servisa a e-mail adresa na mogućnost slanja i primanja obavijesti na službeni mail od Veleučilišta.

Studenti sa prebivalištem van županije Međimurske ili izvanredni studenti mogu za svoje korisničke račune, od službe za studentske poslove, zatražiti dostavu poštom.

Do sada se pojavilo nekoliko slučajeva da su bili provaljeni korisnički računi, zbog nepažljivog rukovanja sa korisničkim računom, što za posljedicu ima slanje ogromne količine neželjene pošte sa tih korisničkih računa.

Student ne smije *nikada* slati svoje podatke u mailu, pogotovo ne kao odgovor na mailove u kojima se za održavanje sustava ili odblokiranje računa traže njihovi podaci za pristup (korisničko ime, lozinka …). Nijedan održavatelj sustava nikada neće traziti od korisnika njegove podatke niti ijedan oblik održavanja sustava to zahtjeva.

Eventualne promjene imena i prezimena (vjenčanja/rastave) potrebno je OBAVEZNO javitu u službu za studentske poslove.

Primjer ispravno popunjene pristupnice AAIEDUHR

Kako se produžuje korisnički račun?

Korisnički račun vrijedi samo godinu dana od datuma upisa na Veleučilište tj. unutar tekuće akademske godine. Upisom nove akademske godine on se automatski produžuje. 30 dana nakon prestanka statusa studenta ili odlaska sa ustanove e-identitet se automatski briše.

Što u slučaju gubitka podataka o računu ili lozinke?

Korisnički račun je VAŽNO čuvati i ne izgubiti jer se radi o povjerljivom dokumentu. U slučaju gubitka potrebno je dati pismeni zahtjev u elektronskom obliku (NE pisan rukom) sa osobnim podacima (ime, prezime, naziv studija i godina, JMBAG), napisati razlog izdavanja kopije e-identiteta te dostaviti ga u služ bu za studentske poslove ili poslati u PDF obliku na mail referada@mev.hr. Zahtjev treba biti osobno potpisan. Nije potrebno ponovo ispunjavati pristupnicu za otvaranje korisničkog računa. Podaci o korisničkom računu daju se isključivo OSOBNO (nikako u ime nekoga te putem e-maila ili telefonski) OBAVEZNO uz predočenje indeksa. Slanje podataka o korisničkom računu putem maila NIJE moguće.

Potvrde kao takve ne postoje (ono što traže u T-COM, VIPNET-u ili sličnim davateljima internet usluga) već je to papir sa podacima o e-identitetu koji dobivate kad zatražite otvaranje istog. Podatke o svojem e-identitetu niste dužni niti smijete davati bilo kome (u T-COM-u, VIPNET-u, TELE2 to često znaju tražiti). Vi samo morate im reći da želite tarifu mobilnog interneta za Carnet a onda ćete u postavkama svog sticka na računalu unositi podatke o svojem AAI@EduHr korisničkom računu.

Pravilnik o načinu dodjele AAI@EduHr elektroničkog identiteta i održavanju imenika AAI@EduHr elektroničkih identiteta na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu

Pravilnik o izmjeni Pravilnika o načinu dodjele AAI@EduHr elektroničkog identiteta

Korisničko web sučelje za vlasnike e-identiteta na mev.hr   (za izmjenu lozinke i pregled podataka e-identitetu)

Što je korisnički račun za elektroničku poštu (e-mail račun)?

Korisnički račun za elektroničku poštu možete koristiti za slanje i primanje e-mail poruka putem interneta. CARNet omogućava svim studentima, djelatnicima i suradnicima Veleučilišta otvaranje korisničkog računa za elektroničku poštu.

Zašto koristiti ovaj račun za e-mail?

Račun koji otvorite ovdje na Veleučilištu postaje Vaš službeni račun, te Vas u komunikaciji na internetu predstavlja kao pripadajućeg člana hrvatske akademske zajednice iza kojeg stoji ustanova Međimursko veleučilište u Čakovcu, čime Vaša komunikacija na internetu dobiva na težini. Otvaranjem ovog računa studenti dobivaju svoju e-mail adresu oblika ime.prezime@student.mev.hr te pripadajuću lozinku (password) dok zaposlenici i vanjski suradnici e-mail adresu ime.prezime@mev.hr i pripadajuću lozinku (password).

Ono što je važno napomenuti da vaša korisnička oznaka ostaje u obliku ime.prezime@mev.hr dok samo vaša mail adresa izgleda u drugom obliku (ime.prezime@student.mev.hr)

Sukladno odluci Veleučilišta studenti su obvezni, u komunikaciji sa zaposlenicima i predavačima koristiti e-mail iz domene student.mev.hr.

 

Kako se prijaviti?

Parametri koji se koriste za prijavu na Carnet servise (Loomen, Baze podataka i slično, eduroam)-npr. ime.prezime@mev.hr i lozinka

U slučaju da nemate otvoreni korisnički račun javite se u službu za studentske poslove a ako Vam je potrebna pomoć oko prijave javite se sistem administratoru.

 

Kako koristiti e-mail račun, tj. kako provjeriti svoju elektroničku poštu na Veleučilištu?

Svim studentima njihove e-mail adrese imaju oblik ime.prezime@student.mev.hr dok zaposlenici i vanjski suradnici imaju e-mail adresu u obliku ime.prezime@mev.hr

– koristite Google apps! Najjednostavnije (s bilo kojeg računala) se putem Web-a spojiti na adresu http://mail.student.mev.hr (za studente) ili http://mail.mev.hr (za ostale korisnike), upisati login i password vašeg e-identiteta
– s pomoću nekog od Windows programa za e-mail: Outlook Express, Microsoft Outlook ili dr. (u takvim je programima potrebno u postavkama upisati podatke o svom e-mail računu: e-mail adresu, npr. ime.prezime@student.mev.hr , na pitanje o poslužiteljima (serverima) upisati ove podatke:
Incoming Mail server (IMAP) : imap.gmail.com, uključiti SSL
SMTP server: smtp.gmail.com port 465, obavezno uključiti SSL
Lozinka koja se traži u postavljanju imap i smtp servera nije ona od AAI već nju morate osobno doći i zatražiti od sistem administratora u kabinetu 11.

Veličina mail boxa i google drive-a je UNLIMITED

Za uspješno postavljanje @student.mev.hr accounta u nekom od e-mail klijenata možete se za pomoć obratiti sistem administratoru koji će vam pomoći u tome.
Nakon gornjih postavki moguće je čitati i pisati poruke s pomoću nekog Windows programa za mail ili putem vaših smartphonova.

Korisni Carnet-a tj. svi oni koji posjeduju e-identitet mogu kod većine ISP-ova (davatelja internet usluga-T-COM,VIP,TELE2,B.NET…) ostvarivati pravo na 50% povoljniju cijenu interneta.
Niti jedan ISP (davatelj internet usluga) ne smije od vas tražiti podatke o vašem e-identitetu niti ste mu to obvezni dati na uvid. Vi te podatke sami unositi u postavkama USB stick uređaja za internet.
Potvrde koje vas mogu tražiti u poslovnicama ISP-ova možete dobiti na studomatu i to je dovoljno da dobiti 50% povoljniju cijenu a ne nikako im davati podatke o vašem e-identitetu. Također podatke o vašem e-identitetu ne smijete davati svojim stanodavcima čije usluge interneta koristite.
 

Mobile CARNet

Obzirom na značajnu iskorištenost CARNet modemskih ulaza i sve veću potrebu za mobilnošću korisnika prilikom pristupa CARNet mreži, kao alternativna metoda pristupa koja zadovoljava navedene zahtjeve nametnule su se, između ostalih, EDGE, GPRS i UMTS tehnologije. Navedene tehnologije omogućavaju korisnicima nov način spajanja na CARNet mrežu – mobilan pristup mrežnim resursima čak i na mjestima gdje inače ne postoji standardan priključak na Internet (telefonska parica, LAN mreža, itd.).

Koristeći GPRS, EDGE i UMTS tehnologije, CARNet je u suradnji s VIPnetom omogućio korisnicima alternativnu metodu pojedinačnog pristupa CARNet mreži, te na taj način u određenoj mjeri proširio i sam skup usluga koje omogućavaju pristup CARNet mreži.
Od 12. prosinca 2008. na raspolaganju vam stoji mogućnost dodatne usluge VIPmeCARNet.
Usluga Mobile CARNet temelji su na bežičnom pristupu korištenjem VMC kartice koja se može kupiti u VIP ovlaštenim centrima. Više informacija o zajedničkoj akciji možete naći na web adresama http://mobile.carnet.hr i http://vmc.vipnet.hr .
Kako postati korisnik Mobile CARNet usluge? Usluga Mobile CARNet pruža se isključivo korisnicima, pojedincima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge.
Pravo korištenja usluge dobivaju korisnici iz ustanove iz sustava visoke naobrazbe i to isključivo iz skupa djelatnika, studenata, vanjskih suradnika i gostiju koji sudjeluju u obavljanju poslova vezanih uz temeljne djelatnosti ustanove, a ne i u njenim eventualnim komercijalnim poslovima.

 

XCARNet

širokopojasni pristup CARNet mreži putem B.Net-ove (DCM) infrastrukture kabelske televizije XCARNet omogućava pojedinačni širokopojasni pristup CARNet mreži putem B.Net-ove infrastrukture kabelske televizije za sve korisnike koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr. Više informacija o usluzi – kako postati korisnik, upute za korištenje, cijena pretplate i dr. možete naći na http://www.carnet.hr/xcarnet. Preduvjet za korištenje XCARNet usluge je da imate otvoren CARNet AAI@EduHr korisnički račun. Nakon toga je potrebno javiti se u regionalni B.Net centar  kako bi se aktivirala usluga XCARnet. XCARNet uslugu moguće je aktivirati:- osobno u regionalnim uredima tvrtke B.Net
– online putem obrasca na http://www.bnet.hr ili
– telefonski pozivom u B.Net korisničku službu 062 / 100 – 101 i faksom na 01 / 6596 –531.

 

OptiCARNet

Usluga OptiCARNet je širokopojasni pristup Internetu koji se temelji na tehnologiji pristupa CARNet mreži putem ADSL tehnologije.
Osnovnim paketom usluge OptiCARNet dobiva se pristup Internetu (ADSL2+) brzinom 3Mbps/384kbps, jedna telefonska (analogna) linija i jedan telefonski broj, neograničen internetski promet preko CARNet mreže i najam modema.
Usluga OptiCARNet pruža se isključivo korisnicima, pojedincima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge.
Pravo korištenja usluge imaju isključivo korisnici iz sustava školstva i visoke naobrazbe te učeničkih domova. Korisnici iz akademske zajednice trebaju pripadati skupu djelatnika, studenata, vanjskih suradnika i gostiju koji sudjeluju u obavljanju poslova vezanih uz temeljne djelatnosti ustanove, a ne i u njenim eventualnim komercijalnim poslovima.
Više informacija…

 

MetroCARNet

Usluga MetroCARNet je širokopojasni pristup Internetu  koji se temelji na tehnologiji pristupa CARNet mreži putem ADSL tehnologije.
Osnovnim paketom usluge MetroCARNet dobiva se pristup Internetu (ADSL2+) brzinom 2Mbps/384kbps, jedna telefonska (analogna) liniju i jedan telefonski broj, neograničen internetski promet preko CARNet mreže i najam modema.
Usluga MetroCARNet pruža se isključivo korisnicima, pojedincima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge.
Pravo korištenja usluge imaju isključivo korisnici iz sustava školstva i visoke naobrazbe te učeničkih domova. Korisnici iz akademske zajednice moraju pripadati skupu djelatnika, studenata, vanjskih suradnika i gostiju koji sudjeluju u obavljanju poslova vezanih uz temeljne djelatnosti ustanove, a ne i u njenim eventualnim komercijalnim poslovima.
Više informacija…

 

DUO.CARNet

Usluga DUO.CARNet je širokopojasni pristup Internetu koji se temelji na tehnologiji pristupa CARNet mreži putem ADSL tehnologije.
Osnovnim paketom usluge DUO.CARNet dobiva se pristup Internetu (ADSL2+) brzinom do 5Mbps/512kbps*, jedna telefonska (analogna) linija i jedan telefonski broj, neograničen internetski promet preko CARNet mreže i najam modema.
*Ako linija ne omogućava maksimalnu brzinu, Iskon će isporučiti najveću moguću koju linija može podržati. Isporuka brzine ovisi o mogućnostima linije.
Usluga DUO.CARNet pruža se isključivo korisnicima, pojedincima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge.
Pravo korištenja usluge imaju isključivo korisnici iz sustava školstva i visoke naobrazbe te učeničkih domova. Korisnici iz akademske zajednice moraju pripadati skupu djelatnika, studenata, vanjskih suradnika i gostiju koji sudjeluju u obavljanju poslova vezanih uz temeljne djelatnosti ustanove, a ne i u njenim eventualnim komercijalnim poslovima.
Više informacija…

 

Tele2CARNet

Od 30. siječnja 2009. CARNetovim korisnicima dostupna je nova usluga pristupa Internetu. Tele2CARNet nudi mogućnost bežičnog spajanja na CARNet mrežu korištenjem HSPA, UMTS, EDGE i GPRS tehnologije mobilnog operatera Tele2, a dostupna je na cijelom području Republike Hrvatske.
Usluga je dostupna u tri podatkovna tarifna modela – Tele2CARNet 0MB uz cijenu od 0,39 kn po prenesenom megabajtu i bez mjesečne naknade, Tele2CARNet 1 GB uz mjesečnu naknadu od 65 kn i Tele2CARNet 3GB uz mjesečnu naknadu od 125 kn.
Tele2CARNet 0MB ne uključuje mjesečnu naknadu ni obavezno trajanje ugovornog odnosa. Tarifni modeli Tele2CARNet 1GB i Tele2CARNet 3GB mogu se aktivirati bez obaveznog trajanja ugovora ili uz obavezno trajanje od 12 ili 24 mjeseca. Obračunska jedinica je 1kb.
Za ostvarivanje veze koristi se autentikacijska i autorizacijska infrastruktura sustava znanosti, osnovnog i srednjeg školstva i visokog obrazovanja AAI@EduHr.
Više informacija…